Dag 15,16 van Mexican Hat naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu Dag 15,16 van Mexican Hat naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

Dag 15,16 van Mexican Hat naar Page

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

17 Mei 2015 | Verenigde Staten, Page

Dag 15,16 van Mexican Hat naar Page
Vanuit mexican hat zijn we weer op weggegaan naar de volgende bestemming. We wilden eerst nog langs de national bridges , maar dit bleek verder weg te zijn dan we dachten en de verkeerde richting op dus dit hebben we overgeslagen. We hadden ook geen zin om weer zo lang te moeten rijden, dus en vandaag zat het weer ook niet erg mee. We wilden dus direct door rijden naar Page toe. Onderweg zijn we nog even gestopt voor het panoramisch uitzicht met de bergen van Monument Valley. Even snel op de weg zitten, wachten tot de auto's voorbij zijn, een toerist aanhouden die een foto maakt en huppa... door naar Page.
Daar aangekomen hebben we eerst het hotel gezocht. Toen we daar aankwamen schrokken we ons kapot. Ze waren er aan het verbouwen met bouwhekken er omheen en zag er leeg uit. We dachten al dat dit niet goed kon zijn. Toen kwamen we het bordje nog tegen van Elm Street, dus dachten gelijk aan nightmare on elmstreet ;). Het zal toch niet waar zijn dat we hier moeten verblijven..... Het was nog te vroeg om in te checken dus zijn we eerst bij de horshoebend gaan kijken. De wolken waren nog donker en toen we op weg waren ging het spikkelen. We zijn dus snel omgedraaid en in de auto gesprongen richting Lake Powell. Daar leek het lichter en daar was het weer ook even beter te doen. Daar hebben we wat gelopen, wat fotos gemaakt. Daarna terug naar het hotel en nog eens goed gekeken. Toen bleek dat er naast nog een Best western hotel zat en goddank bleek dat het goede hotel te zijn van ons. Dit zag er zoveel mooier en luxer uit met een uitzicht op de lake powell. Hier moesten we ook nog een uur wachten omdat het tijdverschil in Arizona weer anders is dan de andere staten. Dit snappen we nog niet helemaal, maar ach... een bakkie thee erbij en even wachten maar.

Toen we in hadden gecheckt kregen we onze kamer. Erg mooi, luxe, uitzicht op lake powell. Echt een top hotel. Gelukkig verblijven we hier 2 nachten. Daarna zijn we op gaan zoeken waar je kanos kan huren en zijn we daarna nog naar een andere plek bij lake powell gereden. Hier hebben we nog een rondje gelopen bij de haven, en bij het lake powell beach een rondje gedaan en gezeten. Het strand hier ziet er uit als opgestapelde stenen wat naar beneden loopt. Geen zand, maar wel echt heel mooi ook. De natuur en omgeving in Page is ook schitterend. Daarna aan happie gaan eten bij de Denny's , wat ook een aanrader is als je normaal wilt eten. Je kan hier nachos en burgers eten, maar ook gewoon biefstuk, zalm, salades en je kan zelf kiezen welke groente je erbij wilt en of je aardappelen, friet of rijst wilt. Heerlijk!!!

Vannochtend was het weer erg lekker in Page. De zon scheen en blauwe lucht. We zijn dus eerst naar horshoe bend gereden. Hier hebben we een stukje gelopen en wat een mooi uitzicht was het hier. Horshoe bend is een grote hoefijzer in de bocht van de colorado river. Het is wel onwijs groot en wat een diepte onder je als je daar op het randje staat. Dus het was wel oppassen met waar je ging staan en welke stappen je daar zet. Vervolgens zijn we naar de antelope canyon (upper) gegaan. We moesten ons verzamelen in het dorp en daar werden we met indianen in een jeep daar naar toe gebracht. Eerst een stuk over de gewonde weg en daarna off road richting de antelope canyon. Daar aangekomen vertelde die indiaan ons hoe we onze camera en telefoons in moesten stellen zodat we mooie fotos konden maken. Natuurlijk wisten we dit zelf niet zo goed, dus deed hij dit voor ons. En ja hoor, we kregen er geweldige foto's mee. Hij wist ook op welke plekken je de mooiste fotos kon nemen en hij hielp ons hier ook mee, door zelf de foto te maken met je camera. De tocht door de antelope canyon is een van de mooiste ervaringen in deze reis tot nu toe. Zo bijzonder dat deze grillige vormen door water gevormd is. En op sommige punten schijnt de zon er zo mooi doorheen dat alles mooi verlicht is en mooie kleuren toont. Vandaag hebben we echt een hele mooie dag gehad in Page en hele mooie dingen gezien.

• 17 Mei 2015 - 02:23

Cobi:

Wat een prachtige foto's schat xx

• 17 Mei 2015 - 07:45

Marianne:

Geweldig mooi, zeg!! Wat een indrukken allemaal daar moeten jullie straks maanden van bijkomen :)))) X Marianne

• 17 Mei 2015 - 09:55

Joan:

En weer wat puntjes erbij op mijn lijstje voor de aankomende reis.... Prachtige foto's meiden!x

• 17 Mei 2015 - 11:05

Gerda:

Schitterend!

• 21 Mei 2015 - 15:15

Lydia:

Dag Ladies,

Wat een mooie foto's. Lees met veel plezier en interesse jullie blog.
    Have fun XX