dag 20 Zion national park, Narrows trail - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu dag 20 Zion national park, Narrows trail - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

dag 20 Zion national park, Narrows trail

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

21 Mei 2015 | Verenigde Staten, Springdale

Dag 20: Zion National park , Springdale
Vandaag hebben we onze korte broeken aangedaan, wandelsokken en schoenen die nat kunnen worden omdat we in de Narrows zijn gaan lopen. We zijn met de auto naar het visitor center gereden van Zion en hebben daar de shuttle bus genomen naar de Narrows (laatste stop van de bus).
Hier moesten we eerst een stuk lopen om bij het water te komen. Het pad was al erg mooi om te lopen, overal eekhoorns om je heen het water dat langs ons liep naar het eindpunt wat op sommige plekken echt mooi blauw was en op sommige punten zaten er mensen relax op een steen van de natuur te genieten, naar de rivier te luisteren of gezinnen met kinderen die in het water aan het spelen waren. Wij zijn doorgelopen naar het punt waar je de narrows in kon lopen. Hier was een klein strandje en hebben we eerst onze handdoek neergelegd en zijn we wat gaan eten. Daarna zijn we de narrows in gegaan. Bij de narrows (betekend nauw) komen de rotsen die super hoog zijn steeds dichter bij elkaar te staan zodat je alleen maar via de rivier verder kunt lopen. Soms is er een behoorlijke stroming, het water is meestal kniediep en soms nog iets dieper. Af en toe heb je aan de zijkant een stukje droog aan de zijkant waar je even op kunt lopen of uit rusten want het is een pittige en zware wandeling soms omdat je op sommige stukken alleen maar over stenen en keien heen kunt lopen en dat met een stroming is niet altijd heel makkelijk. Je moet op sommige stukken bij elke stap kijken hoe waar je je voet zet, anders lig je gewoon in het water (wat we wel om ons heen gezien hebben). Elke bocht die om liepen werd mooier en mooier. We hebben totaal 2 uur in de narrows gelopen wat echt een bijzondere ervaring is en je echt ooit meegemaakt moet hebben.

Toen we terug waren hebben we nog even op het strandje gelegen, onze voeten laten drogen en toen ik (anne) mijn trail mix nootjes wilde eten zat er ineens een eekhoorn achter me die dacht mee te mogen eten van mijn nootjes :p. Toen ik het wegpakte dook die brutaal mijn tas in, maar ze zijn allemaal super lief en schattig. We hebben weer een erg mooie wandeling gemaakt vandaag wat erg bijzonder was. Daarna weer even op krachten komen met een hamburger en morgen alweer op naar onze laatste dag richting Las Vegas.

• 21 Mei 2015 - 07:53

Gerda:

Schitterend! XX

• 21 Mei 2015 - 09:03

Jojanneke:

wederom supergave foto's! Genieten!

• 21 Mei 2015 - 23:00

Cobi:

Weer prachtige foto' schat xx

• 23 Mei 2015 - 09:54

Jan Prinsen:

Geniet erg van jullie verslagen en foto's. Goed bezig

Tags: zion, narrows