dag 9: Yosemite national park - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu dag 9: Yosemite national park - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

dag 9: Yosemite national park

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

10 Mei 2015 | Verenigde Staten, Mariposa

Dag 9: Yosemite National Park
Vandaag was het een betere dag. Hele dag zon en warm dus zijn opnieuw naar Yosemite gegaan. Wat een verschil met gisteren. We zijn nu als eerste naar de Sequioa bomen gereden en ook al was het best nog vroeg, er was al een groot verschil te merken qua drukte , vergeleken met gisteren. Na de Sequioa bomen zijn we door gereden en wilden we opnieuw kijken bij de tunnelview of alles nu goed te zien was zonder mist. Maar halverwege de weg bleek de weg naar Glacier Point open te zijn. Het mooiste uitkijkpunt in het park. Gisteren was hier alles nog dichte mist, sneeuw en was de weg gesloten. Dus we zijn deze weg in geslagen om naar het uitzicht te gaan kijken.
Dit was voor ons zeker een van de mooiste uitkijkpunten, je kijkt op de half dome, watervallen en de vallei van Yosemite. Het is zo enorm groot dat het bijna niet vast te leggen is op foto. Het uitzicht was echt heel mooi vanaf dit punt.
Na de Glacier point zijn we door gereden naar de tunnelview. Hier hebben we even moeten stoppen omdat de parkeerplaatsen nu vol stonden. Maar na een paar min reden er auto’s weg en konden wij gaan kijken. De wolken waren weg en we hadden nu een mooi zicht op alle bergen (El Capitan, Half Dome, de andere namen weet ik even niet zo snel). Bij dit uitzicht hebben we ook maar gelijk geluncht en even van het uitzicht genoten.
Daarna zijn we naar Curry Village gereden waar we een shuttlebus hebben genomen naar Mirror Lake. Hier hebben we ook een hike gemaakt naar de Mirror Lake en het weer was ook fantastisch. Het was een mooie wandelingen tussen bomen, rivieren en onderweg kwamen we weer genoeg tegen, eekhoorns en herten die gewoon stil blijven staan. Na de wandeling hadden we zoveel dorst en waren we best moe, dus hebben we nog een laatste rondje in het park gereden en zijn weer terug gegaan naar Mariposa. Het was een hele mooie en warme dag en we hebben Yosemite nu mooier gezien dan gisteren. Wat een verschil ineens qua weer en temperatuur, maar het park is echt waanzinnig groot en erg mooi.

• 11 Mei 2015 - 03:17

Cobi:

Weer prachtige foto's en mooi verslag xxx

• 13 Mei 2015 - 16:35

Jojanneke: