dag 8: yosemite national park en sequioa trees - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu dag 8: yosemite national park en sequioa trees - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

dag 8: yosemite national park en sequioa trees

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

09 Mei 2015 | Verenigde Staten, Mariposa

Dag 8: Yosemite National park en Mariposa grove of Giant Sequoias .
Ze gaven vandaag nog steeds niet echt lekker weer op in Yosemite. Het is maar goed dat we gisteren niet meer naar Yosemite zijn gegaan want we lazen dat er overal sneeuw en storm buien waren geweest en de weg naar de sequoai bomen dicht was. Vandaag zagen we dat er om 10.00 nog een onweer en regen bij Yosemite zou vallen en daarna niet meer. Dus we wilden rond 10.30 in Yosemite zijn en hebben daarvoor even wat eten gekocht in de supermarkt. Dik aangekleed en eerst maar naar de Yosemite Valley toe. Toen we daar aankwamen hebben we gelijk een pas gekocht voor alle parken zodat we komende dagen zo door kunnen rijden om de nationale parken in te gaan.

We hebben bij Yosemite Valley een rondje gereden, maar de wolken ging erg laag dus de toppen van de bergen hingen in de mist. Je zag dat de toppen ook vol lag met sneeuw. Maar nog was het er mooi en zag het er allemaal onwijs groot uit. We hebben wat rondjes gelopen , eerst naar de watervallen (de lower yosemite falls) en zijn daarna een rondje gaan lopen bij de El Capitan (grote berg).

Daarna zijn we door gereden naar de Mariposa Grove waar de grootste Sequoia bomen staan. Onderweg kwamen we nog langs de tunnel view over Yosemite en zagen we ook de half dome, maar die stond ook voor een groot gedeelte in de mist. Toch een heel mooi uitzicht over de grote bergen, groene bomen en watervallen.

Onderweg naar de mariposa grove kwamen we in de bergen terecht met veel sneeuw, mist en werd het erg koud (rond vriespunt). Bij de Mariposa Grove was het ook wat kouder, ijs druppelde van de bomen en toen we naar boven klommen kwamen we ook sneeuw en ijs tegen, dus moesten we oppassen dat we niet uitgleden. De bomen waren wel onwijs groot en hoog. Onvoorstelbaar. Heel erg mooi. We zijn tot de grizzly giant boom gelopen (Deze boom is 2700 jaar oud en is waarschijnlijk de oudste levende sequoia ter wereld. De boom is 63,8 meter hoog) en de California Tunnel tree boom. Daarna zijn we weer terug gelopen naar beneden en naar huis gegaan. Het park is echt onwijs groot, maar we hebben vandaag al wat dingen gezien die op onze lijst stonden. Morgen gaan we terug naar het park en hopen we dat het beter weer is of beter zicht, maar ze geven vanavond ook nog noodweer op in Yosemite dus we zijn zelf al op tijd terug gegaan naar Mariposa. Morgen willen we in ieder geval nog wat hikes doen in het park.

• 09 Mei 2015 - 08:21

Dick:

Mooi park wij zijn er 2012 geweest prachtig weer in September
    Alleen jammer om die tijd staan de watervallen droog.
    Geniet er van meiden.

• 09 Mei 2015 - 10:44

Gerda:

Leuk om jullie zo te volgen en wat een mooie foto's allemaal. Vooral die boom vind ik helemaal top! Ik lees elke dag met plezier jullie verhaal en vind de foto's schitterend XX

• 09 Mei 2015 - 10:45

Sara:

Hee Anne en Linda,

Super leuk om jullie blog te lezen.
    Geniet van al het moois!

Liefs, Sara

• 09 Mei 2015 - 16:14

Joan:

Wow...wat een temperatuursverschillen! Geniet van al het natuurschoon! x

Tags: yosemite, sequioa