dag 10 . van Mariposa naar Mojave - Reisverslag uit Mojave, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu dag 10 . van Mariposa naar Mojave - Reisverslag uit Mojave, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

dag 10 . van Mariposa naar Mojave

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, Mojave

dag 10: Mojave
Vanmorgen wisten we nog niet of de Tioga road open was in Yosemite. Uiteindelijk is die later op de dag wel open gegaan, maar het hing hiervan af waar we komende nacht zouden overnachten.
Aangezien we geen zin hadden om een uur te rijden en tot de conclusie te komen dat hij nog niet open is en geen zin hadden in slecht weer, maar liever het zonnetje wilden hadden we besloten om via het zuiden van Yosemite te gaan rijden om daar ergens halverwege te overnachten zodat we de dag erna door kunnen rijden naar Death Valley. We kwamen uit op Mojave en hebben daar vanmorgen in ons hotel via booking.com een hotel gezocht en geboekt voor vandaag.
Onderweg werd het steeds warmer en langs de wegen hoefde je maar een keer te knipperen met je ogen en er stonden weer borden van Mac Donalds, Wendy’s, Denny’s, Subway, BurgerKing en andere eettentjes. Een beetje overdreven was het wel, maar ach… het is Amerika. Eten genoeg. Wij hadden alleen besloten om zelf broodjes mee te nemen uit de supermarkt en een lading vol drinken voor in onze koelbox die we ook bijgevuld hebben met ijs. We zijn alvast goed voor bereid voor onze rit straks door Death Valley.

Toen we Mojave inreden was het echt een dorpje in the middle of nowhere. Het is al meer woestijn waar we in terecht zijn gekomen, veel zand oppervlakten en erg warm. Ons hotel staat ook wat afgelegen , maar het hele dorp is wat rustig. Ach ja, ze hebben wel weer een heel terrein met Denny, mac , burger king en alle soorten en maten qua fastfood :P. Het hotel is wel heerlijk, zwembad erbij dus toen we ingecheckt waren hebben we onze bikini aangedaan en lekker op de ligbedjes bij het zwembad gelegen. En door de hitte af en toe een duik genomen.

Vanavond hebben we bij de Denny’s gegeten en op aanraden van Marianne ;) hebben we gekozen voor Zesty nacho served as a half. Die blijkt hier erg lekker te zijn, dus hup…laten we het maar eens proberen. En ja hoor… het was heerlijk!! En dan nog is een halve portie veel voor ons. Daarna weer terug naar ons hotel en avondje airco aan en even relax wat films kijken op de laptop.

• 11 Mei 2015 - 06:49

Marianne:

Heerlijk om jullie belevenissen mee te lezen, wil gelijk weer terug! Lekker die nacho's maar inderdaad het blijft, zelfs als helft, gewoon te veel. Wisten jullie dat in de Mojave woestijn de clip van "Frozen" van Madonna opgenomen is? Heel veel plezier op weg naar Death Valley, een gebied wat z'n naam eer aandoet. Have fun girls X

• 11 Mei 2015 - 11:35

Joan:

't Ziet er allemaal weer goed uit op de foto. En die borden, is dat een portie? Whahahaa wat een mafketels hè, die Amerikanen. Maar evengoed ziet t er heerlijk uit en ik zal t gerecht ook noteren als tip... veel plezier nog...ben benieuwd hoe Death Valley is deze tijd van het jaar!

• 11 Mei 2015 - 11:36

Joan:

Een halve portie...bedoel ik!

• 11 Mei 2015 - 16:15

Anne&linda :

Hè marianne. ..dat wisten we niet nee dat madonna haar clip hier heeft opgenomen. Wat gaaf. :). Thanx. Enne joan. ..Ja dat is inderdaad een halve portie , maar zeker een aanrader hoor. Dus ben benieuwd wat jij er van vind.
    X an

• 11 Mei 2015 - 20:19

Joan:

Ik vind de cola ook maar klein whahahahaa

Tags: mojave