dag 5: van Monterey naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu dag 5: van Monterey naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

dag 5: van Monterey naar San Francisco

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 5: van Monterey naar San Francisco.
Vanmorgen hebben we eerst wat broodjes gekocht bij de supermarkt om de hoek en zijn vervolgens naar Monterey Bay gereden om de walvissen toch te maken. We hadden ons dik aangekleed, want het was nog wat bewolkt en op de boot kan het best koud zijn. We kwamen 9.30 aan en bij aankomst werden we vriendelijk welkom geheten door de man die daar werkt en hij hoorde ons praten en zegt ineens: goedemorgen?? Hij had dus goed gehoord dat we nederlands waren, erg grappig om dat van een Amerikaan te horen. En toen we wegliepen riep hij ons nog even, doei!! Na . Bij het wachten op de boot zaten er wat zeehonden bij de pier, heerlijk van het zonnetje genieten.

Toen we met de boot de zee op voeren kwamen we overal langs de kant zeehonden tegen en in het water lagen wat zeeotters te chillen, die waren echt heel grappig. Op hun rug een beetje relaxen en om zich heen kijken. In het begin van de toch kwamen we al een walvis tegen met een kleintje. Hij kwam een paar keer boven water , alleen gaat het zo snel dat je het moeilijk vast kan leggen op de foto. Maar het is echt heel bijzonder om een echte walvis zo te zien. Eromheen zwommen ook veel dolfijnen. Ze sprongen een voor een boven het water uit, maar dat ging ook te snel allemaal. Maar we hebben al veel gezien. Na deze walvis ging de boot verder de zee op waar we meer walvissen tegen kwamen. Net voor ons waren er 2 tegelijk waar de staarten zo mooi het water uitstaken, ongelooflijk om dit met echte ogen mee te maken. Een tijdje later riep de vrouw op de boot om dat de walvissen echt dicht bij de boot zwommen en toen Lin en ik over de railing keken zag je onder water een lichtgroene kleur en dat waren de walvissen. Wow!!! Ze zwommen vlak naast en onder ons, echt een super gaaf gezicht en gevoel ook. En ze kwamen ook naar boven met hun rug. Ze kwamen niet helemaal uit het water, maar dit alleen was ook al erg bijzonder. Later zwommen er verder nog walvissen die een paar keer hard met hun staart in het water sloegen, echt een power. Ik stond zelf aan de andere kant van de boot toen ik naast me keek en een meisje met een bekertje zat, over te geven. De golven waren ook echt wel heel erg groot en wild soms, maar ik dacht ik loop even de hoek om naar de andere kant van de boot en ja hoor, naast me stond er toen een chinees die ook direct over ging geven, zo over de railing heen het water in wat alle kanten op spoot. Ik dacht echt, oh nee he… weg wezen hier (heb ik dat, overal waar ik kom kotsende mensen om me heen).
Niet lang daarna zijn we terug gevaren en hebben we echt een mooie toch gehad en de walvissen en dolfijnen gezien. Onderweg kwamen we ook nog zeeotters en zeehonden tegen die af en toe een sprongetje deden in het water, dit zag er echt heel grappig uit. Zeehonden die heel schattig hun hoofdje boven water lieten zien en hup… even snel een sprongetje voor ons maakte en de zeeotters lagen heel relax te chillen op hun rug langs de boot. De toch duurde zeker wel 2.5 uur, dus toen we terug kwamen nog even een lekker broodje gegeten bij de subway en toen richting San Francisco gereden.

Toen we San Francisco in kwamen zag ik al gelijk die super mooie huizen zoals je in films ziet. Ik was er al verliefd op geworden. Ik zag de schoolbussen en zei tegen Linda dat ik die ook nog graag op de foto wil hebben als ik die een keer tegen kom. En nog geen 5 min later stopt er naast ons een gele schoolbus met op de achtergrond zo’n huis wat ik zo mooi vind. Voor mij al een van de perfecte plaatjes van vandaag. Alleen hier werd ik al erg blij en gelukkig van. En daarna reden we richting de golden gate bridge en toen we de hoek omreden en de brug over kreeg ik gewoon kippenvel. Hij is nog mooier dan op tv en het moment dat je eroverheen rijd is het weer onwerkelijk dat je hier nu zelf rijd. We hadden mooi weer, zonnetje op ons gezicht, muziekje aan en huppa… touren over de golden gate. Over de golden gate bridge zijn we een zijweg in geslagen waar we verschillende mooie uitkijkpunten hadden over de golden gate bridge. De ene nog mooier dan de ander. En op 2 punten kwamen we dezelfde jongens tegen. We hebben hen 2 keer gevraagd een foto te maken en dit waren echt 2 van die grote donkere jongens , a la gangsters…en ze kwamen ons een hand geven an voorstellen. Zo vriendelijk , hij stelde zich voor als Ben en zei dat hij uit de Valley komt en zijn vriend uit hawaii en vroeg waar wij vandaan kwamen. Ja hoor, we hebben al vrienden gemaakt in San Francisco vandaag. Weer een bevestiging van hoe vriendelijk amerikanen zijn. Maar de Golden gate is zo mooi met het uitzicht over de stad San Francisco en alcatraz. Ook deze stad heeft ons hart al veroverd.

Na de Golden Gate bridge zijn we langs de Lyon street gereden, daar staat de school waar Princes Diaries is opgenomen en dat wilde ik (anne) even zien. Weer even terug in mijn jongeren jaren, maar ik was in die tijd helemaal fan van die film, dus moest hem even zien. En ik voelde me gelijk weer even 16 ofzo :p haha. Daarna door naar ons hotel. Alles uitgepakt en lekker een happie gaan eten. Ons hotel zit in een drukke straat midden in San Francisco, wel meer naar de achterbuurt dus we zijn tegenover ons hotel even wat eten gaan halen bij KFC en Taco Bell. Toen we binnen kwamen stonden er 3 van die hip hop figuren achter de kassa. 2 dikkere meiden en een jongen met dreads en ik dacht altijd dat het in films zo overdreven was hoe die soort gangsters types praatten , maar niets is minder waar. Ik keek mijn ogen uit toen we eten wilden bestellen en vond het tegelijkertijd geweldig om te zien. Er kwam een hip hop nummer op de radio en die meid vraagt erg vriendelijk wat we willen bestellen en gaat eerst even hip hoppen achter haar kassa, lacht naar ons en gaat verder met de bestelling. Verder hoor je wat kreten en gelach vanuit de keuken naar elkaar toe en overdreven uitspraken naar elkaar. Hilarisch, wat zijn deze mensen leuk. Toen kwam er een zwerver naar binnen gelopen en vroeg aan mij of ik geld had (ik schrok me dood), maar de dikke donkere dame achter de kassa komt weleens even optreden. Ze loopt gelijk naar die man toe en spreekt hem even met een hoog stemmetje toe dat hij weg moet wezen hier en ons niet lastig moet vallen enz. En hup.. ze liep er even achter aan en kwam weer terug , even vrolijk als ervoor. Toen ze ons eten klaar had kregen we een gratis cola erbij, want die had ze teveel gemaakt zei ze, dus die kregen we erbij. Buiten liepen er wel veel zwervers, ik vond het ergens heel erg triest als je ziet hoeveel daklozen hier lopen. Mensen die in zichzelf praten, en ook een donkere vrouw die binnen kwam, bijna geen tanden en kapotte schoenen en zij liep met een klein meisje naast haar, pfff… ik moest er wel even over nadenken en van slikken. Wat ongelooflijk hoe sommige mensen hier leven. Het ene uiterste naar het andere. Ik kijk echt mijn ogen uit, elk moment van de dag. Vandaag ook weer. Maar we hebben lekker op onze hotelkamer gegeten en hebben weer een onvergetelijke dag gehad. We kunnen alweer niet wachten morgen om verder San Francisco in te gaan.

  • 06 Mei 2015 - 08:06

    Gerda:

    Weer top foto's meiden en is toch geluk met de walvis zag ik :-)

  • 06 Mei 2015 - 13:52

    Cobi:

    Weer genoten van jullie belevenissen en foto's xxma

  • 06 Mei 2015 - 18:22

    Jan Prinsen:

    Fishermans Warf. Alcatraz. Fietsen huren en over de golden gate naar sauselito. Vandaar met de boot terug naar SAN Francisco. Geweldig !!!! China Town, painted houses. Teveel om op te noemen. Have Fun

  • 06 Mei 2015 - 22:30

    Dick:

    Leuk Anne en Linda zijn jullie ook nog op pier 39 bij de Forrest Gump shop geweest. Het is wel genieten hè dat USA,ik hoop er 2016 weer te zijn.

  • 08 Mei 2015 - 12:04

    Ingrid:

    Hoi Anne en Linda, wat leuk om jullie verhalen te lezen. San Francisco is echt gaaf he... Meiden ik wens jullie nog een fantastische reis verder! Groetjes Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anne&linda

Roadtrip door USA west. van 1 mei tot 22 mei

Actief sinds 28 April 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 10421

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 22 Mei 2015

Roadtrip USA

Landen bezocht: