dag 13 van kingman naar Tusayan (grand canyon) - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu dag 13 van kingman naar Tusayan (grand canyon) - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

dag 13 van kingman naar Tusayan (grand canyon)

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

14 Mei 2015 | Verenigde Staten, Tusayan

Dag 13 van Kingman naar Tusayan
Vanmorgen vroeg opgestaan, eerst naar de supermarkt en op weg naar Seligman, waar Cars is opgenomen ;) (vertelde de eigenaar van het motel). Onderweg kwamen we de dunkin’ donuts eerst tegen, dus we hebben eerst een halve doos heerlijke donuts gehaald voor onderweg. Dunkin’ donuts heeft echt de lekkerste donuts (I’m lovin’ it).

Bij Seligman aangekomen hebben we de auto geparkeerd en een stukje gelopen. Het dorpje ziet er echt fantastisch uit. Alles van de route 66 en inderdaad alsof je in de film van Cars terecht bent gekomen. Oude auto’s en hele leuke huisjes, winkels. Hier hebben we onze donuts uit de auto gehaald en even genoten van de gekleurde, zoete sweet donuts en even op een bankje gezeten in de zon. Heerlijk. Na onze break zijn we door gereden naar de Grand Canyon. Vlak van te voren kwamen we ons dorp tegen waar we overnachten en het vliegveld waar we moesten zijn voor onze helikoptervlucht die we later op de dag gaan maken.
Bij aankomst van de grand canyon hebben we de shuttle bussen genomen om langs verschillende mooie uitkijkpunten te rijden van de Grand Canyon. Sommige punten hebben we zelf gelopen en je liep dan langs de riggels zelf van de grand canyon van het ene naar het andere punt. Ongelooflijk mooi om te zien. Het is zo groot, zo overweldigend en niet te geloven dat er zoveel groots kan zijn. Het uitzicht was echt genieten. In de verte zagen we ook de colorado river en op de rotsen kwamen we condors tegen (beste lelijke grote vogels, maar wel grappig om te zien).

We moesten rond 15.00 weer bij de auto zijn omdat we 16.20 bij de helikopters moesten zijn. Daar aangekomen moesten we eerst wegen, omdat je op gewicht in gedeeld wordt in de helikopter. Toen we de helikopter in mochten kregen we een kaartje en ik (anne) kreeg kaartje nummer 1, dus mocht voorin zitten naast de piloot (yeah!!). Dit was wel heel gaaf. Linda zat achter me en had ook erg mooi zicht vanuit de helikopter. En toen de helikopter omhoog ging en je vloog over de bossen was het al heel gaaf, maar het moment dat je met de helikopter over de grand canyon vliegt is niet te beschrijven zo mooi. In de koptelefoon kreeg je er spannende en mooie muziek onder en ik kreeg kippenvel toen de grond onder je vandaan verdween. Het uitzicht was alleen maar grote bergen, diepe kloven, colorado river. Aan alle kanten om ons heen was de grand canyon te zien. Het is niet eens vast te leggen op foto zo groot. Maar dit wel iets wat je ooit meegemaakt moet hebben. Dit was echt het mooiste uitzicht van natuur wat ik ooit gezien heb in de hele wereld.

Na de vlucht zijn we in gaan checken in ons hotel en om de hoek even een hapje gaan eten bij de Wendy’s. En daarna nagenieten van deze mooie dag, mooie indrukken en bijtanken voor de wandeling die we morgen willen gaan maken in de Grand Canyon zelf.