Dag 11: van Mojave naar Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu Dag 11: van Mojave naar Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

Dag 11: van Mojave naar Death Valley

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

12 Mei 2015 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Dag 11: van Mojave naar Death Valley
Vanmorgen eerst lekker ontbijtje gehad in ons hotel. Daarna nog even naar de supermarkt voor een voorraad yoghurt , fruit en heel veel flessen water en op naar Death Valley. Hadden we van de week in Yosemite nog temperaturen van rond het vriespunt, vandaag hadden we temperaturen van boven de 40 graden. Er werd ook aangeraden genoeg water te drinken dus we waren goed voorbereid.

We merkten in de auto dat het al snel warmer werd. We hebben dus veel water gedronken, maar dat moet er ook een keer uit. We kwamen natuurlijk nergens wat tegen, tot we een verlaten dixi langs de weg tegen kwamen op een karretje. Na een korte check bleek de dixi verbazingwekkend schoon, dus konden we gelukkig met een lege blaas weer verder. Toen we Death Valley inreden was het ook daadwerkelijk death. We hebben iets meer dan 3 uur lang gereden en kwamen bijna niets tegen onderweg. Een keer een half verlaten dorpje en bij stoofpipe wells was een winkeltje met toilet. Daar zijn we nog even uitgestapt, en toen kwamen we er pas achter hoe hard het eigenlijk waaide. We zijn weer door gereden en kwamen toen de zandduinen tegen. Daar hebben we maar een klein stukje gelopen omdat het niet echt indrukwekkend was en ook daar nog waaide.

Vervolgens zijn we naar ons resort door gereden, Furnace creek en we waren benieuwd wat we daarvan konden verwachten omdat we onderweg geen echte dorpjes zijn tegen gekomen. Maar furnace creek is echt een oase in de woestijn. Palmbomen, restaurant en een grote winkel, museum, golfbaan. We zijn eerst naar ons hotelkamer gegaan en op ons balkon wat gedronken. Toen zagen we onder ons balkon een coyote rond lopen.

Toen we wat waren bijgekomen zijn we een stuk Death Valley in gereden om wat meer van Death Valley te zien. We zijn eerst naar Bad Water gereden. Hier ligt het diepste punt van Amerika. 86 meter onder de zeespiegel. Dit was tevens het warmste punt. Vervolgens hebben we de Artist Drive gereden waar je mooie rotsen tegen kwam met allerlei verschillende kleuren. Het mooiste punt is Artist palet. Dit was echt heel mooi en bijzonder om te zien.

Daarna hebben we wat gegeten in Furnace creek. Na het eten zijn we nog naar het Sabriskie point gereden, Je hebt hier een onaards woestijnlandschap Badlands genaamd. Dit was aan alle kanten erg mooi om te zien. Daarna zijn we naar Dantes View door gereden. Hier kom je bij een van de spectaculairste uitkijkpunten van Death Valley. Het was hier ook gelijk 20 graden kouder dan in de vallei. Je kan vanaf hier zowel het hoogste punt van Death Valley zien (telescope peak 3368m) als ook het laagste punt (Badwater 86 m onder zeeniveau). We hebben vandaag dus heel veel gezien van Death valley. Soms is het verbazingwekkend wat voor moois je tegenkomt in Death Valley, maar op sommige momenten is het echt lange stukken doods rijden en kom je niets tegen en is het uitzicht ook erg dood om te zien. Maar ach… het heet niet voor niets Death Valley.

• 19 Mei 2015 - 12:55

Marloes:

Ohh, wat een gave foto's bij je verslag. Ik ben zo gecharmeerd van Death Valley, so brings back good memories ;-)