dag 7: van San Francisco naar Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu dag 7: van San Francisco naar Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

dag 7: van San Francisco naar Mariposa

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

08 Mei 2015 | Verenigde Staten, Mariposa

Dag 7: van San Francisco naar Mariposa
Vandaag zijn we via de Oakland Bay Bridge San Francisco uitgereden. Toen we SF van de week in reden verliep alles erg soepel via de wegen, maar de stad uitrijden was best een chaos en erg druk. Halverwege de brug zijn we afgeslagen en hebben we Treasure Island bezocht. Hier vandaan hadden we nog een super mooi uitzicht op de stad en zagen we de oakland bay bridge en rechts de golden gate bridge. Echt een geweldig uitzicht en een mooie afsluiting van San Francisco. We zijn verder gereden naar Mariposa en zijn niet meer door gereden naar Yosemite vanwege het weer. Halverwege kregen we regenbuien met flitsen en flinke hagel dus we hebben besloten rechtstreeks naar ons hotel te rijden in Mariposa.

De weg naar Mariposa op Highway 140 was ook heel mooi om te rijden. En het is grappig om te zien dat je onderweg overal brievenbussen tegen komt in the middel of nowhere. Daar aangekomen kwamen we bij een mooi hotel 5th street inn en zijn eerst nog even een rondje in het dorp gaan doen en naar de supermarkt geweest omdat we nog een uur moesten wachten. Een heel verschil hier dan de andere steden. We kwamen hier meer bij het indianen, cowboy volk terecht. Ze lopen hier met cowboyhoeden de supermarkt in, houthakkers overhemden, grote schoenen en veel hebben lang grijs haar. Een wereld van verschil, maar ook dit heeft weer iets leuks. Veel natuur en het dorp is echt heel leuk, veel winkeltjes en alles zit in de buurt, inclusief de subway om de hoek die echt heerlijk is in Amerika.

We hebben een klein stukje gelopen in een park van mariposa, maar dit was niet heel groot. We zijn daarna dus lekker naar ons hotel gegaan, erg mooie kamer, leuk balkon en vandaag houden we even een relax dagje. Lekker wat eten straks en films kijken. Morgen gaan we richting Yosemite National Park.

• 08 Mei 2015 - 08:05

Gerda:

Super leuk om te lezen steeds en prachtige foto's. Lekker genieten meiden XX

• 08 Mei 2015 - 14:05

Jaap:

Jajajaja hier ben ik dan, lees net de eerste dagen van de reis en heb de foto's bekeken, erg mooi allemaal.
    Ga het volgen meiden.
    grt.