dag 4, van pismo beach naar monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu dag 4, van pismo beach naar monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van anne&linda - WaarBenJij.nu

dag 4, van pismo beach naar monterey

Door: anne en linda

Blijf op de hoogte en volg anne&linda

05 Mei 2015 | Verenigde Staten, Monterey

Dag 4 : van pismo beach via de pacific coast way naar Monterey.
Vanmorgen hebben we een keer rustig aan gedaan met opstaan, want vandaag hebben we een lange rit langs de pacific coast way naar Monterey en dit is het mooiste deel van de weg die van LA naar San Francisco gaat. We hebben eerst lekker ontbeten bij het hotel, even buiten gezeten met een mooi stil strand als uitzicht. Mooier kun je niet wakker worden, dit was alweer erg genieten. Lekker een bagel erbij (ik hou van bagels… :p) en een sinaasappelsapje en we zijn weer klaar voor de rit. We zijn nog even langs de wallmart geweest om een koelbox te kopen. We hebben gelijk drinken en eten ingekocht zodat we een voorraadje bij ons hebben.

Maar voor we de reis begonnen zijn we eerst naar de Victoria’s Secret geweest en hebben we onszelf flink verwend. Wij kwamen er helemaal gelukkig uit met tasjes vol mooie lingerie . Ik (anne) was er nog nooit geweest, maar het is echt grappig. Ze komen het opmeten, stellen zichzelf voor en bieden je gewoon wat setjes aan om te proberen en nou echt waar… ik vind het altijd een drama om bh’s te passen, maar deze zaten gewoon perfect. Toen ik (anne) wilde betalen stond er een vrouwtje voor me en die stopte me echt heel lief haar kortingskaart toe zodat ik korting kreeg op mijn bh’s en ondergoed. Bij de kassa bleek dat hij morgen pas ingaat en ze zag dit toen ik betaalde, dus zij doet haar portemonnee open en trekt er zo nog een kortingskaart aan die wel geldig is en stopt mij deze heel lief toe…. Dus huppa… 10% korting in the pocket, dus ik dacht, ik doe er nog maar een leuk makeup tasje bij van de victoria’s secret. Echt heel lief… maar lin en ik waren beiden goed geslaagd en liepen met een blij gevoel, glimlach de deur uit. Buiten wilden we natuurlijk nog even fotos maken voor de winkel, maar de selfies lukte niet helemaal. Maar voor ons zat er een echte amerikaan al een tijdje te bellen met iemand en hij zag ons wat stuntelen…. Zegt hij aan de telefoon dat hij even op moet hangen omdat hij even een foto van 2 meiden moet maken, hahahah…. Hij komt naar ons toe om een leuke foto te maken en hangt gewoon op. Wij bedankten hem erg lief en liepen lachend verder. Deze ochtend alleen al genoeg gezien en meegemaakt hoe lief, vrijgevig en sociaal en behulpzaam Amerikanen zijn.

We hebben de auto getankt en zijn via highway 1 gereden langs de kust. Hier kwamen we overal mooie stukken tegen, maar de lucht was niet overal opgeklaard, dus niet alles was heel mooi. De eerste stop maakten we bij een kolonie zeeolifanten. Toen we uitstapten liepen er eerst steeds eekhoorns naar ons toe en achter ons aan die dachten dat ze eten kregen. Echt so cute. Maar je mocht ze geen eten geven. De zeeolifanten lagen er echt heel erg veel. Het was grappig om te zien hoe ze zich over en door elkaar wurmden om maar bij het water te komen. En een voor een gooien ze ook zand alle kanten op. Vervolgens zijn we door gereden langs de kust en kwamen we overal uitkijkpunten tegen, maar we zijn niet overal gestopt. De volgende stop was bij Julia Pfeiffer Burns state park, waar een mooie waterval uitkomt op het strand. Hier hebben we een stuk gelopen en genoten van de mooie natuur en omgeving. Daarna zijn we de Bixby Bridge overgereden wat ook een bekende brug is van de Pacific Coast way. Een hoge brug waar we ook even een stop hebben gemaakt om wat fotos maken.

Daarna zijn we naar een uitkijk punt geweest waar je walvissen kan spotten, bij point lobos. Hier zijn we heen gereden en moesten wel 10 dollar betalen. Maar de route die je daar kan lopen en uitzichten zijn dit zeker dubbel en dwars waard. De eerste keer zagen we geen walvissen, maar een stop verder riep een vrouwtje dat ze walvissen zag. Linda en ik kijken en ja hoor… daar zwommen 3 walvissen. Echt gaaf. Het waren kleintjes en je zag hun rug een beetje omhoog en hun staart boven het water uit komen. Maar dit was maar heel kort dus toen ik de fotos wilde maken had ik er maar 1 waar je net een rug zag. Maar morgen gaan we de walvissen tocht maken dus we hopen ze dan van dichtbij te zien. Maar het was al erg gaaf om de walvissen zo in de vrije natuur rond te zien zwemmen. Dit was alleen om te zeggen: WOW!!!

Toen kwamen we aan bij het laatste stuk, we hebben de 17 miles drive gereden waar je verschillende uitkijkpunten hebt. Hier zagen we ook weer zeeolifanten, kwamen we herten tegen en eekhoorns en zijn we langs the lonely three gereden. Na al deze mooie bezienswaardigheden en indrukken waren we alweer toe om wat te gaan eten en ons motel te gaan zoeken. Dit hadden we snel gevonden in monterey en hebben we een leuke kamer waar je auto voor de deur kan parkeren en zijn we lekker een pizza gaan halen en in de kamer opgegeten. Een heerlijke afsluiting van weer een mooie dag.

• 05 Mei 2015 - 08:38

Gerda:

Wat super leuk om elke dag te lezen wat jullie meemaken. En super leuke foto's allemaal. En knap van jullie dat je elke dag zo'n mooi lang verhaal schrijft over de dag. Is vooral leuk voor na die tijd ook voor jullie zelf natuurlijk :-) Nog heel veel plezier jullie twee XX

• 05 Mei 2015 - 09:36

Marjolijn:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven in the USA ! Ziet er allemaal super uit, meiden geniet ervan ! Nog heel veel plezier aankomende weken.

• 05 Mei 2015 - 16:15

Jojanneke:

Wauw! De foto's zien eruit alsof ik naar screenshots van een film zit te kijken!
    enne.. ben heus niet jaloers; victoria's secret!!! Supergaaf!
    Have fun! X

• 05 Mei 2015 - 16:47

David:

Leuke foto's! En leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben! Veel plezier

• 05 Mei 2015 - 20:13

Joan:

Gaaf meiden! Wat een ervaring, zeg. Geniet er nog van! X

• 06 Mei 2015 - 18:14

Jan Prinsen:

Super om jullie te volgen. Voor ons is het memory lane.